2 Nisan 2016 Cumartesi

FERBER YÖNTEMİYLE UYUYAN BEBEKLER


Bu yöntemin amacı bebeğin bir yetişkinin müdahalesi olmadan kendi kendine uyumasını sağlamak.Ne kadar doğru bilemedim ben çünkü bebeğin ağlamasına karşı ebeveynin bunu görmemezlikten gelmesinden geçiyor.Anneler için pek de kolay olmasa gerek.Tabi bu görüşü destekleyenler olduğu gibi desteklemeyenler de var.Uygulanmasını şöyle tarif edebiliriz;
Duş,masal,ninni gibi tekniklerle bebeği uykuya hazırlıyoruz.
Uyku saati gelince bebeği yatağına yatırıp odadan çıkıyoruz.
Muhtemelen bebek ağlayacaktır odaya girip onu sakinleştirip tekrar çıkıyoruz.
Bebek ağlamaya devam edebilir kucağımıza almıyoruz.
Odaya girme aralıklarının süresini uzatarak odaya girdikçe bebeği sakinleştirip tekrar çıkıyoruz.
Böylece bebeğimiz kendi kendine uyumayı öğreniyor.
Denemesi size kalmış tabi.Ben dener miyim?bilemiyorum.Şimdiden kızımı kollarıma almayı heyecanla beklerken uyuması için deneyeceğim yönteme daha karar vermedim.Belki de çok akıllı olur kızım kendi kendine uyur...:-)))


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder