18 Temmuz 2016 Pazartesi

ANNE SÜTÜ NASIL ARTTIRILIR?


Sitemde daha önce bu konuya el atmış yiyeceklerle ilgili size önerilerde bulunmuştum.Şimdi ise yaşadığım deneyimden bahsetmek istiyorum.Bebek için ilk altı ay sadece anne sütü öneriliyor bende bunu yapmaya çalışıyorum.Bir rivayete göre şeker ye sütün artsın şekerli çay iç sütün çoğaltın gibi laflara kanmamak lazım bu dönemde.Biz anneler emzirme döneminde her şeye açık oluyoruz galiba kim ne derse ona inanasım var.İyi ki okuma yazmamız var da okuyup öğreniyoruz iş deneme yanılma yöntemine kalsa bebeğimiz mağdur olacak.Bu dönemde gereksiz beslenip kilo alanlardanım ama an itibariyle olaya el koyuyorum ve doğru olanı yapmaya başlıyorum.Mesele gereksiz beslenmek değil kaliteli beslenmek ve bol su tüketmek.Kaliteden kastım fazla ekmek hamur işi bol şeker değil de yeteri kadarını tüketmemiz.İki aylık annelik deneyimime göre en başta yapılması gereken bol sıvı tüketmek.Ben gün içerisinde iki litreden fazla su tüketiyorum zaten yaz aylarındayız bu çok da zor olmuyor.Özellikle gece yatmadan önce su içip yatarsanız yine sütünüz artıyor.Emzirirken bebeğinizle göz teması kurup konuşmanız onu sevmeniz de önemli.Annenin stresten uzak durup mutlu olması da hormonlarını etkiliyor ve anne sütü artıyor yada tam tersi yaşanırsa azalıyor hatta annenin bebeğini emzirmek istemediği durumlar da yaşanabiliyor.Bu duruma bağlı olarak anneyi mutlu edelim bebeklerimiz de mutlu olsun.Babalara duyurulur :-))))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder